Overslaan naar content

Financial Controller | 28 - 32 uur

  • Op locatie
    • Dordrecht, Zuid-Holland, Nederland
  • € 4.298,87 - € 6.748,37 per maand
  • Algemeen

Functieomschrijving

Voor De Merwelanden zoeken wij een Financial controller, Help ons de toekomstbestendige zorg van morgen te realiseren, met jouw expertise in financial control.

Organisatie

 “Onze Missie: Een waardevol leven voor ouderen, waar je er als mens toe doet en in verbinding met anderen staat: samen voor een goed leven! “

 

De Merwelanden is een woon- en zorgcentrum in de groene Dordtse wijk De Staart, aan het Wantij en nabij Nationaal Park De Biesbosch. De Merwelanden biedt ouderen een waardevolle woonplek, waarbij de kernkwaliteit de zorg voor mensen met een psychogeriatrische ondersteunings- of zorgvraag is. Van thuiszorg in de wijk tot groeps- en individuele woonvormen met zorg binnen het centrum: ouderen kunnen, ongeacht hun toenemende zorgbehoefte, veilig en vertrouwd op dezelfde plek blijven wonen dankzij diverse huur- en zorgappartementen.

 

“Het is onvoorstelbaar wat er hier allemaal met bewoners, vrijwilligers en medewerkers wordt georganiseerd. Het bruist van activiteiten voor de bewoners”

De toekomstbestendige zorg vraagt om een andere kijk op wonen, welzijn en zorg. Vanaf 2023 maakt de Merwelanden de transitie van zorg naar welzijn voor ouderen. De focus ligt daarbij op de kwaliteit van het bestaan. Deze kwaliteit van bestaan is voor iedereen anders en vraagt om persoonsgerichte zorg. Het in gang gezette programma ‘Goed Leven’ richt zich op een goed leven en het versterken van de zelfredzaamheid van ouderen. Deze persoonsgerichte zorg wordt gerealiseerd door samen te werken met de naasten van de ouderen, met meer inzet van technologie en een andere inzet van de professionele ondersteuning en zorg.

De Merwelanden hanteert de volgende kernwaarden:

  • Samenwerken: aan goede zorg en ondersteuning;

  • Waardevol: de mens staat altijd centraal, zodat de zorg die geboden wordt betekenisvol is;

  • Bruisend: verbinding en plezier in een bruisende omgeving staan hoog in het vaandel;

  • Vakbekwaam: vakbekwame medewerkers blijven leren, groeien en innoveren.

De meerjarenstrategie ‘Samen voor een goed leven’ bestaat uit een viertal lijnen en wordt jaarlijks ingevuld met concrete doelen:

  • Zelfredzaamheid;

  • Goed werkgeverschap en werkplezier;

  • Gezonde bedrijfsvoering;

  • Toekomstbestendig vastgoed.

 

De Merwelanden ziet samenwerking in- en extern met alle betrokken partijen als een belangrijke voorwaarde voor het realiseren van de strategie. De organisatie biedt bovendien een prettige werkplek waar leren, ontwikkelen en innoveren centraal staan. Trots, lef en daadkracht vormen de basis om samen te blijven bouwen aan goede zorg en ondersteuning.

Over de bedrijfsondersteuning bij De Merwelanden

 

“We bieden bij bedrijfsondersteuning een breed palet aan diensten, al dan niet in samenwerking met derden

 

Bij bedrijfsondersteuning bieden we een breed palet aan diensten, zowel zelfstandig als in samenwerking met externe partijen. De ondersteunende processen vormen de ruggengraat van het primaire proces en zijn onderverdeeld in de volgende aandachtsgebieden: Facilitair, Financiële- en zorgadministratie, ICT, Woningverhuur, Inkoop en Vastgoed. Deze teams worden aangestuurd door een (meewerkend) teamleider/coördinator. Inkoop, Vastgoed en Control vallen direct onder de verantwoordelijkheid van de Manager Bedrijfsvoering. In totaal werken er ruim 30 medewerkers binnen de bedrijfsondersteuning. Naast het aanbod voor kleinschalig wonen biedt De Merwelanden ook huurappartementen met en zonder een zorgfunctie aan. De verhuur hiervan wordt verzorgd door de woningverhuurafdeling binnen de bedrijfsondersteuning. Voor diverse ondersteunende processen werken we nauw samen met externe partners. Zo participeren we binnen de Zorgcoöperatie Drechtsteden en is de afdeling ICT een shared service met zorgorganisatie PZC. Voor inkoop maken we gebruik van een externe partij die als verlengde arm van De Merwelanden fungeert. Momenteel wordt het meerjarig onderhoudsplan van het vastgoed in kaart gebracht en werken we aan een strategisch vastgoedplan om het vastgoed toekomstbestendig te maken.

De opgave voor de komende jaren van de bedrijfsondersteuning zijn:

  • Toekomstbestendig vastgoed ontwikkelen en financieren;

  • Verbetering van de ondersteunende processen, onder andere door samen te werken binnen de Zorgcoöperatie Drechtsteden en optimalisatie van applicaties;

  • Een gezonde financiële huishouding om investeringen te kunnen blijven doen;

  • Een passende balans tussen de geboden zorg en de juiste financiering.

 

Functie

 

“Je krijgt veel ruimte om je te ontwikkelen en kunt snel resultaten bereiken”

De controller binnen De Merwelanden vervult een cruciale rol in het financiële management en de bedrijfsvoering. Je werkt nauw samen met het managementteam en bent verantwoordelijk voor het monitoren van de financiële gezondheid van de organisatie. Dit omvat de verantwoordelijkheid voor tijdige, juiste en volledige financiële en cliëntadministratie, het analyseren van financiële gegevens, het identificeren van trends en het verstrekken van strategisch advies om de efficiëntie en effectiviteit van de organisatie te verbeteren. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor het uitvoeren van personeelsbeleid voor de binnen jouw team vallende medewerkers. De controller geeft functioneel en hiërarchisch leiding aan de medewerkers van de financiële- en zorg-/cliëntenadministratie en vervangt de Manager Bedrijfsondersteuning bij diens afwezigheid. Je hebt een regisserende rol in P&C cyclus. Je werkt in een dynamische omgeving waarbij je moet kunnen omgaan met complexe financiële structuren en veranderende regelgeving binnen de zorgsector.

Taken en verantwoordelijkheden op hoofdlijnen:

  • Leidinggeven;

  • Regisseren van de planning & control cyclus;

  • Adviseren en ondersteunen van het management in het kader van de bedrijfsvoering;

  • Verzorgt interne controle en compliance;

  • Bijdragen aan verbeterprojecten.

Vereisten

Wij zoeken een stevige en resultaatgerichte Financial controller die zich thuis voelt in een dynamische en complexe omgeving. Je hebt een sterke bedrijfskundige basis en een scherp oog voor details en schakelt makkelijk naar praktische vragen en uitwerkingen. Met jouw kennis en ervaring help je onze organisatie groeien en speel je een cruciale rol in het financiële proces.

 

Wat breng je mee?

 

  • Een afgeronde hbo opleiding in bedrijfseconomie, accountancy of financiën of een gerelateerd vakgebied;

  • Je hebt uitgebreide kennis van financiële principes en boekhoudkundige procedures binnen de zorgsector. Ervaring met financiële rapportage en analyse is een vereiste;

  • Je bent iemand die het vermogen heeft om financiële gegevens te analyseren, trends te identificeren en waardevolle inzichten te genereren die gebruikt kunnen worden om strategische besluitvorming te ondersteunen;

  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;

  • Je bent in staat om complexe financiële problemen te identificeren en op te lossen, waarbij je proactief suggesties doet voor verbeteringen om de efficiëntie te verhogen en de kosten te verlagen;

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving binnen de zorgsector, zoals de financiering van zorginstellingen, rapportagevereisten en naleving van overheidsvoorschriften;

  • Je hebt een hoge mate van integriteit en ethisch bewustzijn; Deze zijn vereist bij het werken met gevoelige financiële informatie en het nemen van beslissingen die de financiële gezondheid van de organisatie beïnvloeden;

  • Je bent stressbestendig en hebt overtuigingskracht en kunt goed samenwerken;

  • Affiniteit met de ouderenzorg.

 

Wat bieden wij jou?

 

  • Jaarcontract met de intentie naar een vast contract, 28 – 32 uur per week;

  • Een salaris in FWG 60 op basis van opleidingsniveau en werkervaring (€ 4.298,87- € 5.733,02 bruto per maand o.b.v. 36 uur);

  • Een betrokken en collegiaal team waar samenwerking en humor de sfeer bepalen;

  • De kans om bij te dragen aan het optimaliseren van de afdeling;

  • De kans om een duurzame impact te maken in de ouderenzorg en het verschil te maken in het leven van de ouderen die wij verzorgen;

  • Een afwisselende en zelfstandige functie;

  • Volop mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen via opleidingen en verschillende cursussen;

  • Goede secundaire voorwaarden zoals een fiets- en pc-regeling, keuze uit meerdere collectieve ziektekostenverzekeringen.

 

Ook nog leuk om te weten:

 

  • Jarig? Dat moet gevierd worden! De jarigen worden uitgenodigd voor een lunchbijeenkomst met de bestuurder;

  • Dagelijks vers fruit voor de nodige vitaminen;

  • Gratis gebruik maken van de fitness;

  • Trainingen en cursussen via Studytube;

  • Bedrijfscoach.

 

Enthousiast?

Solliciteer direct of neem contact op met onze Manager Bedrijfsvoering a.i. Henk-Jan Ockerse, via 06 43796187 of met onze Recruiter, Anouk Vooges via 06 83348202. Whatsappen kan ook altijd! 

 

Goed om te weten: Wij vragen referenties en doen navraag. Ook vragen we je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overhandigen en vergoeden de kosten van de aanvraag.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar