
Manager Bedrijfsvoering | 36 uur
- Op locatie
- Dordrecht, Zuid-Holland, Nederland
- Algemeen
Functieomschrijving
Stevig financieel onderlegde en procesgerichte leidinggevende
Voor De Merwelanden zoeken wij een Manager Bedrijfsvoering, lid van het managementteam, die de bedrijfsondersteunende processen naar een volgende fase brengt. Met een scherpe financiële blik, oog voor de ontwikkeling van medewerkers en affiniteit met vastgoed, draag je bij aan een solide en toekomstbestendige organisatie.
Organisatie
“Onze Missie: Een waardevol leven voor ouderen, waar je er als mens toe doet en in verbinding met anderen staat: samen voor een goed leven! “
De Merwelanden is een woon- en zorgcentrum in de groene Dordtse wijk De Staart, aan het Wantij en nabij Nationaal Park De Biesbosch. De Merwelanden biedt ouderen een waardevolle woonplek, waarbij de kernkwaliteit de zorg voor mensen met een psychogeriatrische ondersteunings- of zorgvraag is. Van thuiszorg in de wijk tot groeps- en individuele woonvormen met zorg binnen het centrum: ouderen kunnen, ongeacht hun toenemende zorgbehoefte, veilig en vertrouwd op dezelfde plek blijven wonen dankzij diverse huur- en zorgappartementen.
“Het is onvoorstelbaar wat er hier allemaal met bewoners, vrijwilligers en medewerkers wordt georganiseerd. Het bruist van activiteiten voor de bewoners”
De toekomstbestendige zorg vraagt om een andere kijk op wonen, welzijn en zorg. Vanaf 2023 maakt de Merwelanden de transitie van zorg naar welzijn voor ouderen. De focus ligt daarbij op de kwaliteit van het bestaan. De kwaliteit van bestaan is voor iedereen anders en vraagt om persoonsgerichte zorg. De Merwelanden hanteert de volgende kernwaarden:
Samenwerken: aan goede zorg en ondersteuning;
Waardevol: de mens staat altijd centraal, zodat de zorg die geboden wordt betekenisvol is;
Bruisend: verbinding en plezier in een bruisende omgeving staan hoog in het vaandel;
Vakbekwaam: vakbekwame medewerkers blijven leren, groeien en innoveren.
De meerjarenstrategie ‘Samen voor een goed leven’ bestaat uit een viertal lijnen en wordt jaarlijks ingevuld met concrete doelen:
Zelfredzaamheid;
Goed werkgeverschap en werkplezier;
Gezonde bedrijfsvoering;
Toekomstbestendig vastgoed.
De Merwelanden ziet samenwerking in- en extern met alle betrokken partijen als een belangrijke voorwaarde voor het realiseren van de strategie. De organisatie biedt bovendien een prettige werkplek waar leren, ontwikkelen en innoveren centraal staan. Trots, lef en daadkracht vormen de basis om samen te blijven bouwen aan goede zorg en ondersteuning.
Over de bedrijfsondersteuning bij De Merwelanden
“We bieden bij bedrijfsondersteuning een breed palet aan diensten, al dan niet in samenwerking met derden”
Bij bedrijfsondersteuning bieden we een breed palet aan diensten, zowel zelfstandig als in samenwerking met externe partijen. De ondersteunende processen vormen de ruggengraat van het primaire proces en zijn onderverdeeld in de volgende aandachtsgebieden: Facilitair, Financiële- en zorgadministratie, ICT, Woningverhuur, Inkoop en Vastgoed. Deze teams worden aangestuurd door een (meewerkend) teamleider/coördinator. Inkoop, Vastgoed en Control vallen direct onder de verantwoordelijkheid van de Manager Bedrijfsvoering. In totaal werken er ruim 30 medewerkers binnen de bedrijfsondersteuning. Naast het aanbod voor kleinschalig wonen biedt De Merwelanden ook huurappartementen met en zonder een zorgfunctie aan. De verhuur hiervan wordt verzorgd door de woningverhuurafdeling binnen de bedrijfsondersteuning.
Voor diverse ondersteunende processen werken we nauw samen met externe partners. Zo participeren we binnen de Zorgcoöperatie Drechtsteden en is de afdeling ICT een shared service met zorgorganisatie PZC. Voor inkoop maken we gebruik van een externe partij die als verlengde arm van De Merwelanden fungeert. Momenteel wordt het meerjarig onderhoudsplan van het vastgoed in kaart gebracht en werken we aan een strategisch vastgoedplan om het vastgoed toekomstbestendig te maken.
De opgave voor de komende jaren van de bedrijfsondersteuning zijn:
Toekomstbestendig vastgoed ontwikkelen en financieren;
Verbetering van de ondersteunende processen, onder andere door samen te werken binnen de Zorgcoöperatie Drechtsteden en optimalisatie van applicaties;
Een gezonde financiële huishouding om investeringen te kunnen blijven doen;
Een passende balans tussen de geboden zorg en de juiste financiering.
Meer informatie over De Merwelanden is te vinden op: www.demerwelanden.nl
Vereisten
“Bevlogen, strategisch en resultaatgericht”
Wij zoeken een stevige en resultaatgerichte Manager Bedrijfsvoering die zich thuis voelt in een dynamische en complexe omgeving. Jij bent een strategisch denker met een sterke bedrijfskundige basis en een scherp oog voor (financiële) processen maar schakelt ook makkelijk naar praktische vragen. Met jouw kennis en ervaring help je onze organisatie groeien en zorg je voor een optimale bedrijfsvoering.
Wat breng je mee?
Je beschikt over een afgeronde opleiding in Bedrijfskunde, financiële bedrijfseconomie en/of accountancy op hbo- of academisch niveau. Daarnaast heb je meerjarige werkervaring en bij voorkeur ervaring als leidinggevende;
Ruime ervaring als financial, met o.a. de P&C cyclus van begroting tot jaarrekening;
Je hebt kennis van diverse aandachtsgebieden binnen de bedrijfsondersteuning en bent thuis in werk- en veranderprocessen;
Je bent oplossingsgericht en kunt makkelijk schakelen tussen strategische en operationele vragen en tussen overtuigen en sparren. Je weet medewerkers te inspireren en veranderingsprocessen succesvol aan te sturen. Je communiceert soepel op verschillende niveaus, zowel intern als extern;
Ervaring met (zorg)vastgoed is een pre.
Ons aanbod voor de beste kandidaat
De Merwelanden is een compacte organisatie op een locatie met korte lijnen en biedt daarin een grote diversiteit van activiteiten aan. Jouw inbreng heeft direct impact en maakt zichtbaar het verschil. We bieden een omgeving waarin persoonlijke ontwikkeling en professionele groei centraal staan, met volop ruimte om je expertise verder uit te bouwen en bij te dragen aan de toekomst van onze organisatie. Een aantrekkelijk salaris volgens de cao VVT, gebaseerd op jouw opleiding en ervaring met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Meer informatie over de arbeidsvoorwaarden verstrekken we graag telefonisch.
Enthousiast
De werving en selectieprocedure verloopt via bureau VOOR. Klik op de onderstaande link voor meer informatie over de procedure en de mogelijkheid om te solliciteren. VOOR -Vacature Manager Bedrijfsvoering. De contactpersoon van VOOR is Tim de Jong, 06-40297285.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!