Overslaan naar content

Facilitair Coördinator | 36 uur

  • Op locatie
    • Dordrecht, Zuid-Holland, Nederland
  • € 3.384,01 - € 4.102,26 per maand
  • Algemeen

Functieomschrijving

Heb jij ervaring met het voorbereiden, coördineren en uitvoeren van onderhoudsprojecten en wil je een belangrijke rol spelen in het creëren van een prettige en veilige woon- en werkomgeving binnen de ouderenzorg? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Bij De Merwelanden staat Goed Leven centraal

Bij De Merwelanden draait alles om een goed leven. Of je nu bewoner, familie, mantelzorger, vrijwilliger of collega bent: samen zorgen we voor een woonomgeving waarin bewoners zichzelf kunnen zijn. In een huiselijke sfeer, waar ruimte is voor eigen gewoonten en vertrouwde momenten, voelen bewoners zich thuis. Wij zoeken collega’s die hier actief aan willen bijdragen en samen met ons zorgen voor zoveel mogelijk geluksmomenten.

In 2024 hebben De Merwelanden, PZC Dordrecht, De Blije Borgh en Aafje de handen ineengeslagen en samen de ZorgCoöperatie Drechtsteden opgericht. Door intensiever samen te werken binnen onder andere de ondersteunende diensten, tillen we de zorg en dienstverlening naar een hoger niveau.

 

Wat ga je doen?

De functie Facilitair Coördinator is een relatief nieuwe functie binnen De Merwelanden. Wij werven opnieuw voor deze rol en zoeken een collega die naast onze huidige Facilitair Coördinator komt te werken. Samen met de Teamleider Facilitair werken jullie verder aan de inrichting en ontwikkeling van de facilitaire organisatie. De nadruk in deze functie ligt op het planmatig voorbereiden, coördineren en uitvoeren van onderhouds- en facilitaire projecten. Je schakelt met interne collega’s en externe leveranciers en bewaakt voortgang, kwaliteit, planning en veiligheid.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het uitzetten en coördineren van preventief onderhoud op basis van het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP);

  • Het begeleiden van verbouwingen en onderhoudsprojecten onder andere op het gebied van brandveiligheid;

  • Het coördineren van werkzaamheden van externe partijen en leveranciers.

Kennis van verduurzaming is welkom, maar geen primaire vereiste. De komende periode worden wij op dit thema begeleid door een externe partij. Deze samenwerking vormt de basis voor toekomstig duurzaamheidsbeleid en kennisopbouw binnen het facilitaire team.

Jouw rol binnen de organisatie

Je speelt een belangrijke rol in de verdere ontwikkeling van de facilitaire dienstverlening. Je hebt oog voor de wensen en behoeften van bewoners en collega’s en vertaalt deze naar passende facilitaire oplossingen. Je kunt goed prioriteiten stellen, denkt procesmatig en draagt bij aan het verbeteren van werkwijzen en dienstverlening. In nauwe samenwerking met de Teamleider Facilitair ben je verantwoordelijk voor het coördineren en aansturen van verschillende facilitaire onderdelen, zoals:

  • Linnenkamer;

  • Receptie;

  • Technische Dienst.

Je hebt veel contact met de afdelingen Wonen, Zorg, ICT en Financiën. Daarnaast beheer je samen met de Teamleider diverse facilitaire contracten, waaronder schoonmaak, glasbewassing, afval, groenvoorziening, ongediertebestrijding en onderhoud. Je bent medeverantwoordelijk voor het opzetten en beheren van het facilitair meldpunt Topdesk, waarin alle meldingen centraal worden geregistreerd en opgevolgd. Ook ondersteun je bij evenementen, interne verhuizingen en facilitaire bestellingen. Bij afwezigheid van de Teamleider Facilitair ben je in staat om deze rol tijdelijk waar te nemen.

Projecten, financiën en beleid

Als Facilitair Coördinator neem je deel aan diverse facilitaire projecten en voer je (deel)activiteiten zelfstandig uit. Je neemt deel aan aanbestedingstrajecten en ondersteunt bij financiële werkzaamheden, zoals:

  • Input leveren voor de jaarlijkse begroting;

  • Bewaken van budgetten;

  • Meewerken aan het jaarplan en de uitvoering hiervan.

Je denkt actief mee over verbeteringen in de dienstverlening en zorgt voor een goede administratieve vastlegging. Begrippen als MJOP, DKS, HACCP, RI&E en BHV zijn jou niet vreemd.

Vereisten

  • Minimaal een mbo-4 diploma in het bezit heeft, bij voorkeur in de richting van Facilitair Management;

  • Ervaring heeft met coördineren van een team en met processen;

  • Affiniteit heeft met de ouderenzorg en een servicegerichte instelling heeft;

  • Beschikt over sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden;

  • Proactief is en oplossingsgerichte houding heeft.


Wat bieden wij jou?

 

  • Een dynamische functie binnen een warm en professioneel team; 

  • Een salaris volgens de CAO Verpleeg- en Verzorgingshuizen & Thuiszorg, FWG 45 (min. € 3.384,01- € 4.102,26 bruto per maand o.b.v. 36 uur);

  • Een eindejaarsuitkering van 8,33%; 

  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast contract; 

  • Aantrekkelijke extra arbeidsvoorwaarden zoals een fiets- en pc-regeling, keuze uit meerdere collectieve ziektekostenverzekeringen. 

 

Ook nog leuk om te weten:

  • Jarig? Dat moet gevierd worden! De jarigen worden uitgenodigd voor een lunchbijeenkomst met de bestuurder;

  • Dagelijks vers fruit voor de nodige vitaminen;

  • Gratis gebruik maken van de fitness;

  • Trainingen en cursussen via Studytube;

  • Bedrijfscoach.

 

Enthousiast?

Ben jij de enthousiaste en gedreven Facilitaire Coördinator die wij zoeken? Solliciteer dan nu en draag bij aan het creëren van een warme en veilige omgeving voor onze bewoners en collega's.

 

Wil je meer informatie over de functie, dan kun je contact opnemen met onze Teamleider Facilitaire Dienst, Lars Groenendijk via 0620372598

of met onze Recruiter Anouk Vooges via 06 83348202.

 Goed om te weten: Wij vragen referenties en doen navraag. Ook vragen we je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overhandigen en vergoeden de kosten van de aanvraag.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar

Anouk Vooges

Dit is je recruiter. Heb je een vraag over de vacature dan kan je telefonisch contact opnemen, 06 83348202 of per email, a.vooges@demerwelanden.nl