
Voorzitter en Lid Cliëntenraad | De Merwelanden
- Op locatie
- Dordrecht, Zuid-Holland, Nederland
- Algemeen
Functieomschrijving
De Merwelanden staat voor een waardevol leven voor ouderen, waarbij ieder mens ertoe doet, in verbinding met anderen. Waardevolle zorg betekent voor iedereen iets anders. We richten ons daarom eerst op de mens, en daarna pas op de zorg. We werken met hart en ziel om onze ouderen deze zorg te bieden. Met het programma Goed Leven bewegen we van zorg naar gewoon leven. We richten ons op wat de bewoner belangrijk vindt. Op het welbevinden. We gaan uit van wat de bewoner zelf kan en wat naasten blijven doen. Hierbij zetten we (slimme) hulpmiddelen maximaal in. Wij vullen zelf aan met professionele ondersteuning en zorg. Daardoor doen we alleen wat er echt toe doet. Met aandacht. Een goed leven voor de bewoner. Meer werkplezier voor ons.
De Cliëntenraad is een belangrijk orgaan binnen De Merwelanden en functioneert volgens de regels van de wet op de cliëntenraden. De raad fungeert als spreekbuis van cliënten en geeft hen een stem. Daarnaast bewaakt en behartigt de Cliëntenraad de gemeenschappelijke belangen van cliënten en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan management, bestuur en Raad van Toezicht. De Cliëntenraad kan zo meedenken en –praten over het beleid, de kwaliteit van wonen, zorg en welzijn en de dagelijkse gang van zaken in De Merwelanden. Zo is de raad betrokken bij de begroting, de zorginkoop en bij beleids- en kwaliteitsontwikkelingen.
Spreekt dit u aan en vindt u het belangrijk dat cliënten van De Merwelanden de allerbeste zorg ontvangen, dat zij en hun vertegenwoordigers gehoord worden binnen De Merwelanden en wilt u mede richting geven aan de toekomst van zorg? Dan is dit hét moment voor u om zitting te nemen in onze cliëntenraad want op dit moment staan er twee vacatures open. Eén voor voorzitter van de Cliëntenraad en één voor lid van de Cliëntenraad.
Wat gaat u doen als voorzitter van de Cliëntenraad?
U gaat u enthousiast inzetten voor het verder ontwikkelen van de zorg vanuit het cliëntperspectief;
U stimuleert actieve inbreng van de leden en draagt mede zorg voor een verdere professionalisering van de Cliëntenraad;
Met natuurlijk gezag en overwicht toont u leiderschap en verbindend vermogen;
Met uw inzicht in regionale en landelijke ontwikkelingen in de ouderenzorg draagt u bij aan toekomstgerichte oplossingen;
U gebruikt uw hbo werk- en denkniveau, communicatieve, sociale en onderhandelingsvaardigheden op diverse niveaus en binnen diverse gremia en houdt oog voor de verhoudingen binnen de organisatie.
Wat gaat u doen als lid van de Cliëntenraad?
U leest beleidsstukken en vormt hierover een visie, met name vanuit het cliëntenperspectief.
U kunt zich inleven in de belangen van cliënten, maar ook voldoende afstand nemen van persoonlijke belangen.
U neemt een kritische, positieve en open houding aan.
U bent in staat tactvol doch standvastig op te treden.
Vereisten
Wie bent u?
U bent geïnteresseerd in de ouderenzorgzorg in het algemeen en in de zorg van De Merwelanden in het bijzonder;
U bent gemotiveerd om de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van De Merwelanden te behartigen;
U beschikt over doorzettingsvermogen en over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
U bent in staat om vanuit een cliëntperspectief te denken en te handelen;
U bent integer, u kunt omgaan met vertrouwelijke informatie;
U bent bereid om zes tot acht uur per maand te besteden aan het vergaderen, het onderhouden van contacten, het voorbereiden van adviezen en het uitvoeren van diverse taken;
U bent bereid om scholing te volgen op het gebied van medezeggenschap;
U bent woonachtig in de regio Drechtsteden.
Wat levert de Cliëntenraad u op ?
Een stem;
U behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten;
Reis- en onkostenvergoeding en/ of een vrijwilligersvergoeding.
Zet iets in beweging. Sluit u aan!
Heeft u interesse of wilt u meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Jacomien Wildvank via 06-15664935 of clientenraad@demerwelanden.nl. We kijken uit naar uw reactie.
Wanneer u interesse heeft en de sollicitatieprocedure goed heeft doorlopen, wordt er een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!